Väg i höstmiljö med informationsikon

Ett tryggt besök

Vi tycker det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation. Därför har vi vidtagit extra försiktighetsåtgärder som ska göra ditt besök hos oss till en trygg upplevelse.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande.

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns netbil.se tillgänglig samt telefoni på 0771-400 000, öppen måndag-fredag 07.00-19.00.

Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.

Hämta-lämna-service

Nu kan vi hämta och lämna din bil som du köper eller säljer hos oss. Vi är flexibla för din och vår trygghets skull.

Hämta-lämna-service bokas via 0771-400 000, bilia.nu@bilia.se eller i kontakt med din säljare.

Frågor och svar Bilia Outlet och Covid-19

Är Bilia Outlets anläggningar öppna som vanligt?

Ja, vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Hur arbetar Bilia Outlet med att förebygga smittspridning?

En del är att vi har ställt in större aktiviteter och event på våra anläggningar och undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.
 Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar och har även utökat våra kundlöften för att möta eventuellt oroliga kunder. 

Kan jag komma i kontakt med Bilia Outlet utan att besöka någon av era anläggningar?

Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Bilia Outlet för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefon öppen måndag-fredag, 07.00-19.00, och du når oss på 0771-400 000 eller bilia.nu@bilia.se.

Så här anpassar vi vår dagliga verksamhet för att bromsa smittspridningen:

  • Vi sätter in extra städning på alla anläggningar och inom hela Biliakoncernen.
  • Vi kan ha dialog kring ny eller begagnad bil via mail och telefon och vi har även e-signatur för avtalsskrivning.
  • När du ska hämta ut din nya bil, kan vi erbjuda genomgång av bilen via telefon, videosamtal eller mail istället för på plats. Vill du sen komma till oss vid ett senare tillfälle för en mer omfattande presentation av bilen och dess funktioner är du välkommen att göra det.

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?


Välkommen att kontakta oss. 


Ta hand om varandra.